Tuesday, November 13, 2007

Who we are... Where we come from...

Ni nak citer pasal "Where we come from...". Aku punya Geografi memang out lah. Jadi kena la ada navigator. Last week, aku beli BT GPS Receiver. Brand dia HOLUX, model dia M-1200. Kalau nak detail, boleh check here. Jadi sekarang ni aku tengah evaluate several softwares on PC and WM6 and WM2003SE.

Aku ada MapSource from Garmin dan jugak MapKing 2007 from MapKing. Garmin ni US based product (aku rasa), MapKing ni Taiwan based. Link tu Singapore punya, sebab lama gila nak pergi site Taiwan tu.

So, aku cari la STAR, mesti la ada dalam peta tu. Ni dia. Dari MapSource, STAR tu gambar Bas Sekolah. Sebijik macam bas sekolah kat US. MapSource ni canggih sikit sebab dia boleh pergi Google Map. Kalau ni biasa punya feature, sori la. Pada aku, kira dasat lah tu.


Dari "RajaPeta". Color dia OK sikit. Kaler merah ni cam surat amaran je...Dari Google Maps.
Software ni memang handy. Sapa2 yg dah lama tak pi STAR, jangan dok ingat ada round-about lagi. Dah jadi fly-over kat situ.

Next time kita citer pulak pasal navigation application on PDA. Rasa macam naik kapal terbang pulak. Kan kat dalam aircraft ada navigation screen tu. Nanti kita sambung lagi.

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

jebat, i did a bit of spring cleaning sikit sbb font size dia tetiba kecik. also, comment moderation dah disabled, so aku enable balik. we have to tapis the comments cos kekadang ada komen yg tak perlu. azam.